zpět na Louč - komentuje svět žurnalistiky a médií    © Milan Šmíd

18.5.2006 RUBRIKA: Články v médiích

Stránka Média
EKONOM 18.5.2006

Poprvé samostatně

Radio Projekt. Vloni na podzim padlo rozhodnutí, že společný průzkum čtenosti tištěných médií a poslechovosti rozhlasových stanic Media Projekt se rozdělí, a že poslechovost rádií se bude zkoumat zvlášť a jinou metodikou.

Minulý týden nový Radio Projekt zveřejnil první výsledky, které zamíchaly pořadím, na něž byla rozhlasová scéna zvyklá. ČRo1 Radiožurnál se propadl z čela žebříčku na čtvrté místo za trojici komerčních rádií Impuls, Evropa 2 a Frekvence 1.

Nový Radio Projekt bude zveřejňovat výsledky podobným způsobem jako někdejší Media Projekt: čtyřikrát ročně za tzv. klouzavé pololetí. Výstupy sledují stejné kategorie jako v minulosti: poslechovost včera, poslechovost v průběhu jednoho týdne a podíl na trhu. Metodika sběru dat je však odlišná. Zatímco dříve tazatelé zpovídali respondenty v domácnostech a výsledky se zapisovaly do dotazníků, nyní se používá telefonické dotazování, které se doplňuje údaji z domácností bez telefonu z výzkumu médií a životního stylu společnosti Median.

Mediální zastupitelství nový výzkum chválí, neboť prý přesněji mapuje situaci na rozhlasovém trhu, což umožňuje zadavatelům reklamy lépe zacílit kampaně. Český rozhlas nová data komentoval slovy: „Výsledky Radio Projektu respektujeme… vzhledem k nové metodice výzkumu nemůžeme jeho závěry srovnávat s výsledky Mediaprojektu. Naši pozici proto bereme jako fakt a očekáváme, jak se bude vyvíjet v dalším měření.“

Toto první měření zatím ukázalo, že celorepublikově největší podíl na trhu získal Impuls (11,9 %), následovaný Frekvencí 1 (11,5 %) a Evropou 2 (10,1 %) . ČRo1 Radiožurnál zaznamenal podíl na trhu 8,9 %. Nejsledovanější regionální stanicí je Rádio Blaník.

  • Media Projekt 3 + 4Q 2005
  • Radio Projekt 4Q 05 + 1Q 06

    Nevyužité šance

    Volby a internet. Poradenské centrum Dobrý web (www.dobryweb.cz) analyzovalo internetové předvolební prezentace a došlo k závěru, že politické strany tento způsob marketingové komunikace podceňují. Internetové stránky politických stran sice obsahují všechny důležité informace, ale kvůli špatné viditelnosti ve vyhledávačích a kvůli hrubým chybám na titulních stránkách se k těmto informacím uživatel/volič obtížně dostává. Nedostatečná je také provázanost s dalšími propagačními a marketingovými kanály. Například propojení billboardů s internetem je uspokojivé pouze u ODS a ČSSD. Na billboardech KDU/ČSL webové adresy zcela chybějí, komunikace e-mailem u všech stran téměř neexistuje.

    Aha! v auditu

    Bulváry soutěží. Minulý týden přinesla Kancelář ověřování nákladu tisku ABC ČR první informace o tom, jak se prodává bulvár Aha!, který začal vycházet s denní periodicitou letos v březnu. Průměrem 80 459 prodaných výtisků za březen Aha! sice nemůže konkurovat Blesku (491 667 prodaných výtisků), ale na druhé straně překonává svého konkurenta, deník Šíp, který vznikl přeměnou Večerníku Praha vloni v říjnu. Také Šíp kupovalo po jeho startu v průměru osmdesát tisíc čtenářů, v březnovém auditu však Šíp vykazuje jen 57 560 prodaných výtisků.

    ČTK opustila Newton

    Spolupráce pokračuje. Česká tisková kancelář prodala společnosti Newton Holding svůj padesátiprocentní podíl v agentuře Newton IT, která se zabývá monitoringem médií a mediálními analýzami. Kromě České republiky působí Newton IT také na Slovensku a prostřednictvím své dceřinné společnosti v Polsku. Ředitel ČTK Milan Stibral prodej zdůvodnil záměrem soustředit se na hlavní předmět činnosti, kterým je tvorba zpravodajství. Newton IT naopak chce expandovat do středoevropského prostoru. ČTK a Newton IT budou i nadále úzce spolupracovat.

    Půlmilionová UPC

    Kabel, satelit, internet. Liberty Global, mateřská společnost české UPC, uvedla, že počet jednotek generujících zisk RGU (Revenue Generating Units) v České republice letos v březnu překročil půlmilionovou hranici. Počet 501 600 RGU se skládá z abonentů analogového kabelu (298 300), satelitní digitální televize UPC Direct (119 400) a vysokorychlostního internetu (83 900). UPC má v České republice 441 000 zákazníků, z nichž někteří si předplácejí více služeb, například vedle kabelové TV také internet. Přírůstek patnácti tisíc RGU za čtvrtletí jde výhradně na konto satelitu a internetu, počet abonentů analogové kabelové televize stagnoval.
    | nahoru |

    CHRONOLOGICKÝ ARCHIV 2000-2001 | TEMATICKÝ ARCHIV: INFORMACE/GLOSY | ČESKÁ TELEVIZE | TV NOVA | TV PRIMA | TV3 | ZÁKONY/LEGISLATIVA | POLITIKA | TISK | AUDIOVIZE | KABELOVÁ TV | TELEKOMUNIKACE | HISTORIE MÉDIÍ | NA OKRAJ DNŮ | ŘEKLI O... | PŘEDNÁŠKY/REFERÁTY
    Copyright © Milan Šmíd