zpět na Louč - komentuje svět žurnalistiky a médií    © Milan Šmíd

12.4.2007 RUBRIKA: Články v médiích

Stránka Média
EKONOM 12.4.2007

Vyhrál to Siemens

Firmy a internet. Není pochyb o tom, že webové stránky jsou důležitou součástí firemní komunikace s veřejností. Také proto do nich velké společnosti investují nemalé částky. Otázkou je, zda výsledek odpovídá vynaloženým prostředkům.

Německý Financial Times (FTD) se rozhodl vyhodnotit internetové prezentace šedesáti největších světových koncernů. Hodnotilo se podle pěti funkčních kritérií. Redaktoři FTD zkoumali, zda webová stránka dobře slouží zákazníkům, zda je užitečná pro investory a také pro ty, kteří hledají zaměstnání, a zda její obsah má co říci veřejnosti obecně a médiím zvlášť.

Z tohoto soutěžení, při němž více než vzhled a webový design se bodovala užitečnost obsahu, vyšly vítězně webové stránky Siemens (www.siemens.com), následovány trojicí Shell (www.shell.com), BP (www.bp.com) a Nokia (www.nokia.com).

Je zajímavé, že v první desítce se umístilo osm evropských firem a jen dvě americké, přestože Amerika platí za pionýra internetové komunikace. Svoji roli zde sehrálo nastavení kritérií. Americké společnosti kladou důraz na marketingovou funkci webových stránek, přičemž další komunikační funkce u nich stojí v pozadí. Dalším jejich nedostatkem je roztříštěnost nabízeného obsahu, a špatná provázanost jednotlivých částí. Příkladem prý může být webová stránka Bank of America.

Čím se vyznačuje dobrý firemní web? Za prvé musí být uživatelsky přátelský, i neinformovaný návštěvník by se v něm měl dobře vyznat. Za druhé by měl sloužit všem zájmovým skupinám, se kterými firma vstupuje do styku. Měl by jim nabízet snadnou možnost kontaktu s reprezentanty dané společnosti. A za třetí by takový web měl smysluplně využívat možnosti internetových technologií, tj. nenechat se unášet vnějšími efekty, které mohou zdržovat a rozptylovat.

Že velikost investice do webových prezentací ne vždy přináší žádaný efekt, dokládá FTD příkladem některých japonských webových stránek, které se sice dají označit za zvláštní nebo mimořádné, ovšem nikoli za dobré.

Prima již kompletní

Televize Prima minulý týden zkompletovala svůj vrcholový management, když vedle nového výkonného ředitele Petra Chajdy (39), který přišel z Barrandova (viz Ekonom 29.3.), nastoupil do pozice programového ředitele Jan Rubeš (51). Rubeš až do března šéfoval producentskému centru převzatých pořadů v České televizi a je pozoruhodné, že jeho pracovní smlouva neobsahovala konkurenční doložku. Když opouštěla Novu Libuše Šmuclerová, nesměla pracovat v jiné televizi jeden rok.

Nad TPP zataženo...

Konec března byl termínem, ve kterém se měly zúčastněné strany vyjádřit k přepracovanému návrhu Technického plánu přechodu na zemské digitální televizní vysílání (TPP). Veřejné odmítnutí TPP televizí Nova a Prima vyvolalo protesty těch, kteří před rokem získali digitální licence a nyní marně čekají na to, kdy své programy dostanou do éteru. Asociace digitálních televizí (ATD) vyzvala státní instituce a Parlament, aby situaci řešily. Škody způsobené tím, že soudní žaloby celostátních komerčních televizí zpochybnily a zmrazily jejich digitální licence, vyčíslila ADT u svých členů na 1,4 miliardy korun.

.... ale ČT chce být digitální

Nezávisle na odmítnutí TPP soukromými televizemi se Česká televize dohodla s Českým telekomunikačním úřadem (ČTÚ) na tom, že budování veřejnoprávního multiplexu bude pokračovat tak, aby jeho celoplošná vysílací síť byla k dispozici příští rok, v době konání Olympijských her v Číně. ČT si slibuje, že tato událost podpoří zájem diváků o digitální vysílání a o nákup set-top boxů. Vedení ČT seznámilo Radu ČT s variantami své strategie, která počítá s vlastní cestou digitalizace, bez dohody se soukromými televizemi, a jak uvádí zápis z minulého týdne: „Vůči pracovní variantě případné vlastní cesty ČT... nevznesli členové rady žádné výhrady.“

Web dostává přednost

Německý deník Die Welt se jako první v Německu rozhodl zveřejňovat na své webové stránce aktuální zprávy dřív, než se objeví v jeho tištěném vydání. Až dosud to byla praxe amerických médií. V Evropě od loňského roku dávají přednost webu před papírem Guardian a Times. V Česku si deníky své sólokapry většinou šetří až pro ranní papírová vydání. Pouze zpravodajský server Aktuálně.cz zveřejňoval až do nedávna na webu horké zprávy okamžitě. Protože Aktuálně.cz začal spolupracovat se sítí regionálních novin Deník vydavatele Vltava-Labe-Press, také tady si teď na některé zprávy musíme počkat až do rána.
| nahoru |

CHRONOLOGICKÝ ARCHIV 2000-2006 | TEMATICKÝ ARCHIV: INFORMACE/GLOSY | ČESKÁ TELEVIZE | TV NOVA | TV PRIMA | TV3 | ZÁKONY/LEGISLATIVA | POLITIKA | TISK | AUDIOVIZE | KABELOVÁ TV | TELEKOMUNIKACE | HISTORIE MÉDIÍ | NA OKRAJ DNŮ | ŘEKLI O... | PŘEDNÁŠKY/REFERÁTY
Copyright © Milan Šmíd